Back to top
Υπηρεσίες

Λογιστική Παρακολούθηση

Η λογιστική είναι επιστήμη και εμείς το αναγνωρίζουμε. Ο διττός ρόλος της λογιστικής περιλαμβάνει την παροχή feedback στα στελέχη μίας επιχείρησης για τα πεπραγμένα τους και την έγκυρη πληροφόρηση των φορέων και λοιπών stakeholders. Ενδέχεται ο διττός αυτός ρόλος να συγχέεται ή να περιορίζεται σε περιπτώσεις ατομικών ή μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά παραμένει πρακτικός και ουσιώδης. Παράλληλα, η ορθή καταχώριση και λογιστική τήρηση των βιβλίων αποτελεί νόμιμη υποχρέωση των επιχειρήσεων κατά τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα[ND1] , συμβάλλει καθοριστικά στη φορολογική συμμόρφωση των επιχειρήσεων και στη διευκόλυνση κατά τη διεξαγωγή φορολογικών ελέγχων[ND2] .

Ξετυλίγοντας το νήμα της λογιστικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, θα επικεντρωθούμε στα ακόλουθα:

  • Υπόχρεοι τήρησης βιβλίων
  • Κατηγορίες λογιστικών συστημάτων
  • Γιατί να μας επιλέξετε

Υπόχρεοι τήρησης βιβλίων

Υποχρέωση τήρησης βιβλίων, σύμφωνα με το ν. 4308/2014, έχουν οι ατομικές επιχειρήσεις, οι εμπορικές επιχειρήσεις (ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ και ΑΕ) αλλά και νομικά πρόσωπα και οντότητες εφόσον αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, μία αλλοδαπή εταιρεία, που αποκτά πραγματική εγκατάσταση ή ανεγείρει ακίνητο στην Ελλάδα, υποχρεούται σε τήρηση βιβλίων μόνο εφόσον αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

Κατ’ εξαίρεση, απαλλάσσονται της υποχρέωσης τήρησης βιβλίων τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία, ευκαιριακά και ως παρεπόμενη απασχόληση, πωλούν προϊόντα ή παρέχουν υπηρεσίες, συνολικού ύψους μέχρι 10.000 ευρώ ετησίως καθώς και οι αγρότες ειδικού καθεστώτος (βάσει του Κώδικα ΦΠΑ[ND3] ). 

Κατηγορίες λογιστικών συστημάτων

Το διπλογραφικό λογιστικό σύστημα εφαρμόζεται για οντότητες που συντάσσουν ισολογισμό και παρακολουθεί αναλυτικά τα τηρούμενα αρχεία κάθε συναλλαγής και γεγονότος που έχει επίπτωση στα στοιχεία του ισολογισμού (περιουσιακά στοιχεία, υποχρεώσεις και στα στοιχεία της καθαρής θέσης), καθώς και στα στοιχεία της κατάστασης των αποτελεσμάτων (έσοδα, κέρδη, έξοδα και ζημίες).

Διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ’ Κατηγορίας) τηρούν υποχρεωτικά οι κεφαλαιουχικές εταιρείες (ΑΕ, ΕΠΕ και ΙΚΕ) και οι Ετερόρρυθμες κατά μετοχές εταιρείες. Οι προσωπικές εταιρείες (ΟΕ και ΕΕ) εφαρμόζουν διπλογραφικό σύστημα εάν ο κύκλος εργασιών τους υπερβαίνει το 1.500.000 ευρώ ή όλα τα μέλη τους είναι κεφαλαιουχικές εταιρείες.

Το απλογραφικό σύστημα εφαρμόζεται από οντότητες που δεν καταρτίζουν ισολογισμό. Στα βιβλία εσόδων-εξόδων του απλογραφικού συστήματος καταχωρούνται διακριτά τα πάσης φύσεως έσοδα/έξοδα, αγορές περιουσιακών στοιχείων, κέρδη/ζημιές και φόροι/τέλη. Δύο βασικά μειονεκτήματα του απλογραφικού έναντι του διπλογραφικού συστήματος, αποτελούν η ελλιπής πληροφόρηση ως προς τις απαιτήσεις/υποχρεώσεις της οντότητας και η μη υποχρέωση συμφωνίας των τραπεζικών υπολοίπων. 

Βιβλία εσόδων – εξόδων (πρώην Β’ Κατηγορίας) τηρούν οι ατομικές επιχειρήσεις και οι προσωπικές εταιρείες (ΟΕ και ΕΕ) εφόσον ο κύκλος εργασιών τους είναι χαμηλότερος του 1.500.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι αλλοδαπές εταιρείες του ν. 89/67[ND4]  τηρούν απλογραφικά βιβλία και συντάσσουν μόνο συνοπτική κατάσταση αποτελεσμάτων ανεξαρτήτως μεγέθους. 

Γιατί να μας επιλέξετε;

Η μεθοδολογία μας για τη λογιστική και φορολογική υποστήριξη και συμμόρφωση των επιχειρήσεων αναλύεται σε 3+1 στάδια που περιλαμβάνουν:

  1. Τη λογιστική καταχώριση των παραστατικών και λοιπών αρχείων
  2. Τον τακτικό (μηνιαίο ή τριμηνιαίο) έλεγχο των λογιστικών εγγραφών στο πλαίσιο των φορολογικών/δηλωτικών υποχρεώσεων 
  3. Την ενημέρωση του πελάτη αναφορικά με τις εκτιμώμενες φορολογικές υποχρεώσεις κάθε περιόδου και την αποδοτικότητα της επιχείρησής του
  4. Τις εργασίες κλεισίματος της διαχειριστικής χρήσης 

Σε αυτό το πλαίσιο, με τη συνδρομή inhouse δικηγόρων και φορολογικών συμβούλων, οι υπηρεσίες μας μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως εξής:

Λογιστική συμμόρφωση επιχειρήσεων:

  • Τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων 
  • Ενημέρωση πελάτη μέσω τακτικού report για την κερδοφορία της επιχείρησής του
  • Ενημέρωση για σημαντικά υπόλοιπα πελατών – προμηθευτών (βιβλία Γ’ Κατηγορίας)
  • Καταχώριση τραπεζικών κινήσεων και συμφωνία υπολοίπων (βιβλία Γ’ Κατηγορίας)
  • Τήρηση αρχείου ιδιωτικών συμφωνητικών και συμβάσεων
  • Έλεγχος μεγέθους οντότητας ετησίως
  • Κατάρτιση χρηματοοικονομικών καταστάσεων βάσει μεγέθους οντότητας (βιβλία Γ’ Κατηγορίας)

 

Φορολογική συμμόρφωση επιχειρήσεων:

  • Υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, παρακρατούμενων φόρων, ενδοκοινοτικών συναλλαγών κ.λπ.
  • Προετοιμασία και υποβολή Κατάστασης Συμφωνητικών
  • Διαβίβαση ηλεκτρονικών αρχείων στην ΑΑΔΕ (myData) και διασταύρωση στοιχείων προμηθευτών
  • Συμμόρφωση με τη φορολογία χαρτοσήμου
  • Υποβολή δήλωσης για απόδοση τέλους διαφήμισης
  • Προετοιμασία συνοπτικού πίνακα ενδοομιλικών συναλλαγών[ND5]  και σύνταξη φακέλου τεκμηρίωσης
  • Προετοιμασία εντύπων ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε2, Ε3, Ν).

 

Υπηρεσίες μισθοδοσίας

  • Καταχώριση Πρόσληψης / Απόλυσης / Οικειοθελούς Αποχώρησης στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ
  • Κατάρτιση μισθολογικών καταστάσεων
  • Προετοιμασία και υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) για καταβολή ασφαλιστικών εισφορών 
  • Προετοιμασία  και υποβολή Δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) 
  • Καταχώριση αδειών 
  • Κατάρτιση και Υποβολή ετήσιου πίνακα προσωπικού

Διοικητική υποστήριξη επιχειρήσεων

  • Προετοιμασία έκθεσης διαχείρισης (αν απαιτείται) και πρακτικών έγκρισης χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • Τήρηση βιβλίων πρακτικών συνεδριάσεων των οργάνων διοίκησης και των μετόχων/εταίρων
  • Ετήσια επικαιροποίηση Κεντρικού Μητρώου Πραγματικών Δικαιούχων
  • Τήρηση Ειδικού Μητρώου Πραγματικών Δικαιούχων

 

 [ND1]Σύνδεση με βασικό νόμο

 [ND2]Link με υπηρεσία φορολογικών ελέγχων.

 [ND3]Σύνδεση με βασικό νόμο

 [ND4]Σύνδεση με βασικό νόμο

 [ND5]Σύνδεση με σχετική υπηρεσία