Δ.Ο.Υ. Μεγάλων Επιχειρήσεων
Με το ν.4002 εγκαθιδρύεται στη φορολογική διοίκηση μία καινούργια Οικονομική Υπηρεσία με την ονομασία ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων, η οποία θα στεγάζεται στo κτίριο Atrina στο Μαρούσι.
Η ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων θα είναι μία ολοκληρωμένη οικονομική υπηρεσία που θα συνδυάζει την εξυπηρέτηση των μεγάλων επιχειρήσεων για καθημερινές εργασίες με τον έλεγχό τους. Η πρακτική του διαχωρισμού των ελεγκτικών υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα, που μέχρι σήμερα ασκούσαν τα Διεπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, φαίνεται ότι δεν απέδωσε τα τελευταία χρόνια. Στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών θεωρούν ότι η συνένωση των υπηρεσιών θα λειτουργήσει θετικά τόσο στην εξυπηρέτηση των μεγάλων επιχειρήσεων, που μέχρι σήμερα στοιβαζόντουσαν στις κατά τόπους ΦΑΕΕ μαζί με μικρότερες επιχειρήσεις, όσο και στην αποτελεσματικότερη εποπτεία τους.
Μία Μεγάλη Εφορία
Η ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων θα διαθέτει όλα τα τμήματα που έχει μία Εφορία, όπως το Μητρώο, ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων για τη θεώρηση, το τμήμα Εσόδων για την παραλαβή των δηλώσεων, Ταμείο και Δικαστικό για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Ταυτόχρονα ιδρύεται ένα νέο τμήμα συμβουλευτικής υποστήριξης των επιχειρήσεων, το οποίο θα λειτουργεί επικουρικά τόσο προς τον Προϊστάμενο της ΔΟΥ και τους φορολογούμενους για φορολογικά και άλλα νομικά θέματα.
Ποιοί Υπάγονται ?
Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1186/2011 στην ΔΟΥ θα υπαχθούν επιχειρήσει με τζίρο άνω των 30 εκατομμύρια ευρώ και εισηγμένες εταιρίες με τζίρο άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι επιχειρήσεις αυτές είναι περίπου 1100.
Σε όλες αυτές εστάλη μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα email από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με το οποίο ζητείται μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου να προβούν σε τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων τους με τη ΔΟΥ στην οποία υπαγόντουσαν μέχρι σήμερα. Πρακτικά όλοι οι φάκελοι και τα αρχεία των επιχειρήσεων αυτών θα μεταφερθούν στο νέο κτίριο και η καινούργια υπηρεσία θα τεθεί σε λειτουργία από μέσα Οκτωβρίου.
Επιχειρήσεις της Επαρχίας
Ιδιαίτερα προβληματική θα είναι η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που έχουν έδρα στην περιφέρεια αφού για πολύ απλές εργασίες θα χρειαστεί να προσέλθουν στην Αθήνα. Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική σχεδόν την ανάγκη συνεργασίας με ένα έμπειρο και έμπιστο γραφείο φορολογικών υπηρεσιών στην Αθήνα όπως η Taxexperts (www.taxexperts.gr).
Συμπερασματικά, το Υπουργείο δημιουργεί για πρώτη φορά μία Boutique Οικονομική Υπηρεσία με σκοπό την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο των δημοσίων εσόδων, της απασχόλησης και της ανάπτυξης. Ταυτόχρονα θωρακίζει τον ελεγκτικό μηχανισμό απέναντι στις επιχειρήσεις αυτές, αφού η ύπαρξη ενός κοινού τόπου συγκέντρωσης των αρχείων διευκολύνει τη διαδικασία ελέγχου.
Taxexperts Team