ΔΕΔ Α 1093/2020 Μερική αποδοχή - Ανώνυμες καταθέσεις σε λογαριασμό υπό προϋποθέσεις δεν αποτελούν προσαύξηση περιουσίας
ΔΕΔ Α 1093/2020 Μερική αποδοχή - Ανώνυμες καταθέσεις σε λογαριασμό υπό προϋποθέσεις δεν αποτελούν προσαύξηση περιουσίας
Καλλιθέα 10/06/2020
Αριθμός Απόφασης 1093
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α2
Ταχ. Δ/νση: Αριστογείτονος 19
Ταχ. Κώδικας: 176 71 - Καλλιθέα
Τηλέφωνο: 213 1604561
Fax: 213 1604567
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπ' όψη:
1. Τις διατάξεις:
α. του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
β. του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017/10-03-2017 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ B' 968/22-03-2017) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως αναριθμήθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει,
γ. της ΠΟΛ 1064/12-04-2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 1440/27-04-2017)
δ. του άρθρου έκτου παρ. 4 της από 30.03.20 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 75)
2. Την ΠΟΛ 1069/04-03-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών,
3. Την υπ' αριθμ. Δ.Ε.Δ.1126366ΕΞ2016/30.08.2016 (Β' 2759) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής»,
4. Την από 13/02/2020 και με αριθμό πρωτοκ ενδικοφανή προσφυγή του του , με ΑΦ Μ: , κατοίκου, οδός αρ , τ.κ , κατά των υπ' αριθμ./2019, /2019 Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος οικονομικού έτους 2014 και φορολογικού έτους 2014 αντίστοιχα, που εξέδωσε ο προϊστάμενος της ΔΟΥ Α' Πειραιά, και τα προσκομιζόμενα με αυτήν σχετικά έγγραφα,
5. Τις ανωτέρω Οριστικές Πράξεις του προϊσταμένου της ΔΟΥ Α' Πειραιά, καθώς και την από 30/12/2019 έκθεση μερικού ελέγχου φορολογίας Εισοδήματος, της ίδιας ΔΟΥ, επί της οποίας εδράζονται οι προσβαλλόμενες πράξεις των οποίων ζητείται η ακύρωση,
6. Τις απόψεις της ανωτέρω φορολογικής αρχής.
7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Α2 τμήματος επανεξέτασης, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης,
Επί της από 13/02/2020 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του του , με ΑΦΜ: , η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα, δεδομένου ότι η κοινοποίηση των πράξεων έγινε στις 14/01/2020, μετά δε τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:
Σύντομο Ιστορικό
Δυνάμει της υπ' αριθμ /2019 εντολής ελέγχου του προϊσταμένου της ΔΟΥ Α' Πειραιά, διενεργήθηκε στον προσφεύγοντα μερικός έλεγχος για τα έτη 2013 - 2014, αφού αξιοποιήθηκαν τα ψηφιακά δεδομένα του ηλεκτρονικού αρχείου Ε.Λ.Α.Ε.Π.Π, στο οποίο περιλαμβάνονταν οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων στα οποία ήταν δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Μετά την επεξεργασία των κινήσεων των τραπεζικών του λογαριασμών, και αφού ελήφθη υπόψη η απάντησή του στο σημείωμα διαπιστώσεων, η ελεγκτική αρχή κατέληξε στο πόρισμά της, το οποίο μαζί με τις διαπιστώσεις του ελεγκτή, αναγράφεται στην από 30/12/2019 έκθεση μερικού ελέγχου Φορολογίας Εισοδήματος.
Σύμφωνα με το πόρισμα της έκθεσης ελέγχου, διαπιστώθηκε για τον προσφεύγοντα:
1) Προσαύξηση περιουσίας (άρθρου 48§3 ν. 2238/1994 και 21§4 ν.4172/2013), για τα έτη 2013 και 2014 συνολικού ποσού 188.398,31€ και 172.962,76€, η οποία προέκυψε ως διαφορά των κατωτέρω συνοπτικά αναφερόμενων ανά λογαριασμό πρωτογενών πιστώσεων ποσού 203.347,91€ και 243.220,02€ και των δηλωθέντων οικογενειακών εισοδημάτων του ποσού 14.499,60€ και 70.257,26€ αντίστοιχα:
Έτος
Τράπεζα
Τραπεζικός Λογαριασμός
Πρωτογενείς Πιστώσεις
Πρωτογενείς πιστώσεις που του αναλογούν
πλήθος
Συνολ. Ποσό
2013
6
1.355,00€
1.355,00€
2013
8
2.785,00€
2.785,00€
2013
7
2.954,00€
2.954,00€
2013
4
6.192,00€
6.192,00€
2013
3
691,81€
691,81€
2013
5
784,37€
784,37€
2013
233
360.306,70€
180.153,35€
2013
4
358,88€
358,88€
2013
2
1.200,00€
1.200,00€
2013
12
6.873,50€
6.873,50€
2013 Άθροισμα
284
383.501,26€
203.347,91€
2014
4
1.039,05€
1.039,05€
2014
3
346,50€
346,50€
2014
13
1.298,35€
1.298,35€
2014
205
298.699,66€
234.484,13€
2014
1
172,26€
172,26€
2014
2
627,74€
627,74€
2014
2
3.302,00€
3.302,00€
2014
4
1.950,00€
1.950,00€
2014 Άθροισμα
234
307.435,56€
243.220,03€
2) Αποκρυβέντα εισοδήματα από ενοίκια για το έτος 2013 για τον υπόχρεο και τη σύζυγό του άρθρου συνολικού ποσού 900€ για καθένα απ' αυτούς.
Μετά τα ανωτέρω, ο προϊστάμενος της ΔΟΥ Α' Πειραιά, εξέδωσε τις προσβαλλόμενες πράξεις, με τις οποίες καταλόγισε στον προσφεύγοντα τα κατωτέρω ποσά:
α/α
Αριθμός - Ημερ/νία πράξης
Οριστική Πράξη Διορθ. Προσδ/σμού
Έτος
Διαφορά Φορολογητέας βάσης
Διαφορά φόρου
Πρόστιμο αρθ. 58 ΚΦΔ
Πρόστιμο αρθ. 53 ΚΦΔ
Εισφορά Αλληλεγγύης
Σύνολο Καταλογισμού
1
- 30/12/19
Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος
2013
190.198,31€
58.970,24€
29.485,12€
30.994,76€
7.631,94€
127.082,06€
2
- 30/12/19
Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος
2014
172.962,76€
56.907,30€
28.453,65€
7.005,95€
92.366,90€
Σ ύ ν ο λ α
363.161,07€
115.877,54€
57.938,77€
30.994,76€
14.637,89€
219.448,96€
Ο προσφεύγων, με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητά την ακύρωση ή την τροποποίηση των προσβαλλόμενων πράξεων, προβάλλοντας ότι:
1) Εσφαλμένος καταλογισμός σε λογαριασμό που δεν είναι δικαιούχος, αλλά μοναδικός δικαιούχος αυτού είναι η εταιρεία
2) Παράνομη η αντιστροφή του βάρους της απόδειξης
3) Τα ποσά μέχρι 1.000€ ανά δικαιούχο, δικαιολογούνται
4) Το έτος 2013 έχει υποπέσει σε παραγραφή
1. Επί του ισχυρισμού της παραγραφής του έτους 2013
Επειδή ο προσφεύγων με τον 4ο από τους λόγους της προσφυγής ισχυρίζεται ότι το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή φόρου εισοδήματος για το έτος 2013 έχει υποπέσει σε παραγραφή. Και αυτό, διότι η αφορώσα το έτος 2013 προσβαλλόμενη πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος εκδόθηκε μεν την 30.12.2019, του κοινοποιήθηκε όμως, με συστημένη επιστολή την 14.01.2020 όπως, άλλωστε, συνάγεται και από το οικείο έγγραφο του ΕΛΤΑ.
Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 36 § 1 του ν. 4174/2013 (Α' 170), ορίζεται ότι «η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εντός πέντε (5) ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποίου λήγει η προθεσμία υποβολής δήλωσης. Στις περιπτώσεις που για κάποια φορολογία προβλέπεται η υποβολή περισσότερων δηλώσεων, η έκδοση της πράξης του προηγούμενου εδαφίου ' μπορεί να γίνει εντός πέντε (5) ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποίου λήγει η προθεσμία υποβολής της τελευταίας δήλωσης», με τις διατάξεις του άρθρου 72 § 11 του ίδιου νόμου, ότι «Διατάξεις περί παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να κοινοποιεί φύλλα ελέγχου και πράξεις προσδιορισμού φόρου, τελών, εισφορών, προστίμων, προϊσχύουσες του άρθρου 36 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, εξακολουθούν να έχουν εφαρμογή για τις χρήσεις, τις περιόδους, τις υποθέσεις και τις φορολογικές υποχρεώσεις τις οποίες αφορούν. Κατ' εξαίρεση, οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 36 εφαρμόζονται και για περιπτώσεις φοροδιαφυγής, η οποία διαπράχθηκε πριν την εφαρμογή του Κώδικα, εάν, κατά τη θέση αυτού σε ισχύ, το δικαίωμα του Δημοσίου δεν έχει παραγραφεί», με τις διατάξεις του άρθρου 73 του ίδιου νόμου, ότι «ο παρών Κώδικας τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014 εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις κατ' ιδίαν διατάξεις»,
Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 84§1 του ν. 2238/1994 (Α' 151) ορίζεται ότι: «Η κοινοποίηση φύλλου ελέγχου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 69, δεν μπορεί να γίνει μετά την πάροδο πενταετίας από το τέλος του έτους μέσα στο οποίο λήγει η προθεσμία για την επίδοση της δήλωσης»,
Επειδή εν προκειμένω, διενεργήθηκε στον προσφεύγοντα μερικός έλεγχος φορολογίας εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2014 και για το φορολογικό έτος 2014, δυνάμει της υπ' αριθμ /2019 εντολής ελέγχου του προϊσταμένου της ΔΟΥ Α' Πειραιά,
Επειδή, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη πράξη του οικον. έτους 2014 εκδόθηκε στις 30/12/2019, ήτοι σε χρόνο εντός της πενταετούς προθεσμίας του δικαιώματος του Δημοσίου για έκδοση πράξεων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 72§11 του ν. 4174/2013 και επομένως η παραγραφή διακόπηκε με την έκδοσή της,
Ως εκ τούτου ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου, λόγω της κοινοποίησης της πράξης στις 14/01/2020, ήτοι μετά την 31/12/2019, είναι αβάσιμος και απορριπτέος.
Επειδή, περαιτέρω, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι όπως έχει κριθεί και με την υπ' αριθμ. 1364/2017 απόφαση του ΣτΕ, ενόψει της αρχής της φανεράς δράσεως της Διοικήσεως, δεν μπορεί το χρονικό όριο εντός του οποίου μπορεί ο φορολογούμενος να ασκήσει δικαίωμά του να εξαρτάται από γεγονός άγνωστο σε αυτόν. Συνακόλουθα, το κρίσιμο στοιχείο για τον υπολογισμό του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει φόρο σε βάρος του φορολογούμενου είναι όχι ο χρόνος έκδοσης των καταλογιστικών πράξεων, αλλά ο χρόνος κοινοποίησης αυτών στο φορολογούμενο, οπότε και ο τελευταίος λαμβάνει πλήρη γνώση του περιεχομένου τους. Θα ήταν, άλλωστε, παράλογο την παραγραφή να διακόπτει απλώς και μόνον η έκδοση πράξεως καταλογισμού σε βάρος του φορολογούμενου, που είναι γεγονός άγνωστο σε αυτόν. Συνακόλουθα, και από την άποψη αυτή το δικαίωμα του Δημοσίου να του επιβάλει φόρο εισοδήματος για τη χρήση 2013 έχει υποπέσει σε παραγραφή, δοθέντος ότι μπορεί μεν η επίμαχη καταλογιστική πράξη να εκδόθηκε την 30.12.2019, του κοινοποιήθηκε ωστόσο με συστημένη επιστολή την 14.1.2020, οπότε και το σχετικό δικαίωμα του Δημοσίου ήταν παραγεγραμμένο για τη χρήση 2013,
Επειδή η προσβαλλόμενη πράξη του οικονομικού έτους 2014, εκδόθηκε στις 30/12/2019 και κοινοποιήθηκε μέσω ΕΛΤΑ στις 14/01/2020, όπως δε προκύπτει από την κατάσταση εντοπισμού του συστημένου με κωδικό: RE GR, η αποστολή του ξεκίνησε στις 02/01/2020 και παραδόθηκε στον προσφεύγοντα στις 14/01/2020. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη πράξη εκδόθηκε εντός της προθεσμίας παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου για καταλογισμό φόρου και κοινοποιήθηκε εντός ευλόγου χρόνου (ήτοι εντός δεκατεσσάρων ημερών από την έκδοσή της) και επιπλέον ότι η διοίκηση δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας και τα όργανα αυτής οφείλουν να εφαρμόζουν το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμοι.
2. Επί του ισχυρισμού ότι έγινε καταλογισμός σε λογαριασμό που δεν είναι δικαιούχος, αλλά μοναδικός δικαιούχος αυτού είναι η εταιρεία
Επειδή ο προσφεύγων με τον 1ο από τους λόγους της προσφυγής ισχυρίζεται ότι πλημμελώς η φορολογική αρχή θεώρησε ως αδικαιολόγητη προσαύξηση της περιουσίας του, τα ποσά των πιστώσεων στον τραπεζικό λογαριασμό της με iban: , μοναδικός δικαιούχος του οποίου είναι η εταιρεία
« ».
Επειδή από τα στοιχεία του φακέλου (έκθεση ελέγχου, έκθεση απόψεων ελεγκτικής αρχής με των σε αυτήν συνημμένων) προκύπτουν τα ακόλουθα:
Από τα δεδομένα του Ειδικού Λογισμικού Αυτοματοποιημένου Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας (ΕΛΑΕΠΠ - ΑΥΟ 4105/2015) προέκυπτε ότι δικαιούχοι του εν λόγω λογαριασμού ήταν η ανωτέρω εταιρεία (από 16/06/2000) και ο προσφεύγων από 9/1/2001 έως 4/2/2004, δεδομένου δε ότι η εταιρεία με ΑΦΜ: λύθηκε και έκανε διακοπή εργασιών στις 24/06/2014, ενώ ο επίμαχος τραπεζικός λογαριασμός συνέχισε να κινείται, αποδείκνυε ότι αυτός δεν αφορούσε αποκλειστικά τις δραστηριότητες της λυθείσας εταιρείας. Ωστόσο, στα πλαίσια αιτιολόγησης των πιστώσεων από τον προσφεύγοντα, προσκομίστηκε στον έλεγχο η από 18/11/2019 επιστολή της - κατάστημα ( ), με το οποίο γνωστοποιήθηκε στον έλεγχο ότι ο εν λόγω λογαριασμός είναι όψεως επιχειρήσεων και δεν επιδέχεται συνδικαιούχο.
Περαιτέρω, με το υπ' αριθμ /2019 αίτημά της η ελεγκτική αρχή ζήτησε από τη διεύθυνση κανονιστικής συμμόρφωσης της να διευκρινιστεί αν ο προσφεύγων
πράγματι ήταν συνδικαιούχος στον επίμαχο λογαριασμό, καθώς και το διάστημα που παρέμεινε σ' αυτόν ως συνδικαιούχος, πλην όμως η τράπεζα, μέχρι την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης ελέγχου και της έκδοσης των προσβαλλόμενων πράξεων, και αφού εξαντλήθηκαν όλα τα χρονικά περιθώρια λόγω της επικείμενης παραγραφής, δεν είχε απαντήσει.
Κατόπιν αυτών εκδόθηκαν οι προσβαλλόμενες πράξεις, δεδομένου δε ότι δεν ήταν δυνατός ο προσδιορισμός του δικαιούχου καθεμίας πρωτογενούς πίστωσης, αλλά ούτε ο προσφεύγων προσκόμισε οποιοδήποτε στοιχείο για τις συναλλαγές, αυτές, σύμφωνα με τις ΠΟΛ 1228/2014 και 1175/2017, οι επίμαχες πιστώσεις κατανεμήθηκαν ισομερώς μεταξύ των συνδικαιούχων του λογαριασμού μέχρι τις 24/06/2014, οπότε διέκοψε τις εργασίες της η ανωτέρω εταιρεία. Μετά την ημερομηνία διακοπής της εταιρείας, οι πρωτογενείς πιστώσεις δεν επιμερίστηκαν αλλά καταλογίστηκαν εξ' ολοκλήρου στον προσφεύγοντα.
Στη συνέχεια, η διεύθυνση κανονιστικής συμμόρφωσης της απάντησε στο ανωτέρω αίτημα της ελεγκτικής αρχής με το υπ' αριθμ /2020 έγγραφό της, το
οποίο παρελήφθη ταχυδρομικώς από την ελεγκτική αρχή και έλαβε αριθμό πρωτ., από το οποίο προκύπτει ότι "σύμφωνα με τα μηχανογραφικά συστήματα της τράπεζας, ο εμφανίζει ως μοναδική δικαιούχο την εταιρία και ότι "κατά το χρονικό διάστημα από 09/01/2001 έως 04/02/2004 είχε προστεθεί εκ παραδρομής ως συνδικαιούχος του λογαριασμού ο νόμιμος εκπρόσωπός της του ".
Επειδή το ανωτέρω έγγραφο της , αποτελεί νέο στοιχείο, δεδομένου ότι το περιεχόμενο αυτού δεν ήταν σε γνώση του ελέγχου κατά την έκδοση των προσβαλλόμενων πράξεων. Το εν λόγω νέο στοιχείο, αξιολογήθηκε από την ελέγχουσα αρχή, η οποία στην έκθεση απόψεων που διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας μαζί με την ενδικοφανή προσφυγή, αναφέρει τα εξής: «στα πλαίσια της αρχής της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης, κατά το παρόν ενδικοφανές στάδιο ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, κατά την κρίση της παρούσας, πρέπει να αναθεωρηθεί ο τελικός καταλογισμός των προσβαλλομένων πράξεων, μόνο ως προς το να μην ληφθούν υπ' όψη οι πιστώσεις που ΙΒΑΝ που κατά τα ανωτέρω αφορούν την εταιρία και όχι τον ίδιο τον προσφεύγοντα, ισχυουσών φυσικά όλων των λοιπών ελεγκτικών διαπιστώσεων»,
Επειδή όπως προκύπτει από την έκθεση ελέγχου, αλλά και από την παράθεση των συνοπτικά αναφερόμενων ανά λογαριασμό πρωτογενών πιστώσεων στη σελίδα 2 της παρούσας, οι πρωτογενείς πιστώσεις που καταλογίστηκαν στον προσφεύγοντα από το λογαριασμό με iban: , ανέρχονται για το οικον. έτος 2014 στο ποσό των 180.153,35€ και για το φορολ. έτος 2014 στο ποσό των 234.484,13€.
Επειδή από τα ανωτέρω νέα στοιχεία που εστάλησαν από την τράπεζα, προκύπτει ότι ο προσφεύγων είχε προστεθεί ως συνδικαιούχος του λογαριασμού εκ παραδρομής, ενώ δεν ήταν ποτέ συνδικαιούχος του λογαριασμού αυτού, και ως εκ τούτου πρέπει να γίνει δεκτός ο ισχυρισμός του και να αφαιρεθούν από την καταλογισθείσα προσαύξηση περιουσίας, τα ποσά που του επιμερίστηκαν, ήτοι :
Από το οικονομικό έτος 2014, το ποσό των 180.153,35€ και Από το φορολογικό έτος 2014, το ποσό των 234.484,13€.
3. Παράνομη η αντιστροφή του βάρους της απόδειξης για μικροποσά μέχρι 1.000€ ανά συνδικαιούχο, τα οποία δικαιολογούνται πλήρως.
Επειδή ο προσφεύγων με τον 2ο και 3ο από τους λόγους της προσφυγής ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με την πάγια νομολογία του ΣτΕ, το βάρος απόδειξης των περιστατικών που στοιχειοθετούν την αποδιδόμενη στον φορολογούμενο φορολογική παράβαση, φέρει η φορολογική αρχή (Ενδεικτικά, ΣτΕ 884/2016, 2768/2015, 4048/2014, 4049/2014, 2440/2013, 2365/2013, 2136/2012, 43/2006, 4134/2001). ... Όμως, η φορολογική αρχή τον κάλεσε για παροχή εξηγήσεων για ορισμένες τραπεζικές κινήσεις χωρίς προηγουμένως να έχει προβεί σε οποιαδήποτε επεξεργασία των ποσών των πιστώσεων των λογαριασμών, εξαιρώντας απ' αυτές τα μικροποσά, δεδομένου ότι έχει υποχρέωση να γνωρίζει την αληθή αιτία ή πηγή των μεγάλων ποσών που πιστώνονται στους λογαριασμούς του (ΣτΕ 884/16), προσκομίζει δε και επικαλείται πίνακα πιστώσεων μέχρι 1.000€ ανά συνδικαιούχο (Σχετ. 3),
Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 48§3 εδ. β' του ν. 2238/1994 (Α' 151), ορίζεται ότι: «Σε προσαύξηση περιουσίας που προέρχεται από άγνωστη ή μη διαρκή ή μη σταθερή πηγή ή αιτία, ο φορολογούμενος μπορεί να κληθεί να αποδείξει είτε την πραγματική πηγή ή αιτία προέλευσής της είτε ότι φορολογείται από άλλες διατάξεις είτε ότι απαλλάσσεται από το φόρο με ειδική διάταξη, προκειμένου αυτό να μην φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων της χρήσης κατά την οποία επήλθε η προσαύξηση» [ισχύει για προσαύξηση περιουσίας μέχρι και το οικ. έτος 2014], και με τις διατάξεις του άρθρου 21§4 του ν. 4172/2013 (Α' 167), ορίζεται ότι: «Κάθε προσαύξηση περιουσίας που προέρχεται από παράνομη ή αδικαιολόγητη ή άγνωστη πηγή ή αιτία θεωρείται κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας» [ισχύει για προσαύξηση περιουσίας από το φορολογικό έτος 2014 και μετά],
Επειδή σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπ. Οικ ΠΟΛ 1095/2011, διευκρινίστηκε μεταξύ των άλλων ότι: «... 3) Οι διατάξεις αυτές αναφέρονται σε οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας, που προέρχεται από άγνωστη πηγή και αιτία προέλευσης, ή πρόκειται για προσαύξηση περιουσίας που δεν προκύπτει από διαρκή και σταθερή πηγή και καθορίζεται ότι ο φορολογούμενος, εφόσον κληθεί, φέρει το βάρος της απόδειξης για την πηγή ή την αιτία προέλευσης ή ότι η εν λόγω προσαύξηση φορολογείται με συγκεκριμένες διατάξεις, ή ότι απαλλάσσεται με ειδική διάταξη. Σε περίπτωση που οι αποδείξεις δεν είναι ικανοποιητικές, η οποιαδήποτε προσαύξηση της περιουσίας χαρακτηρίζεται και φορολογείται ως εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα. 4) Η προσαύξηση της περιουσίας μπορεί να αναφέρεται σε κινητή ή ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής, οικόπεδα, σπίτια, αυτοκίνητα, σκάφη, αεροσκάφη, πάσης φύσεως χρεώγραφα, (μετοχές, τοκομερίδια), καταθέσεις, κλπ. 5) Κατά την εφαρμογή αυτών των διατάξεων, για κάθε υπόθεση που ελέγχεται, πιθανόν να προκύπτουν συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία πρέπει να ελέγχονται και να αντιμετωπίζονται το κάθε ένα ξεχωριστά και μεμονωμένα με τις δικές του ιδιαιτερότητες. ... 7) Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι φορολογούμενοι, οι υποθέσεις των οποίων ελέγχονται, μπορούν να δικαιολογήσουν την οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας με επιπλέον εισοδήματα τα οποία δεν εμφανίζονται στη φορολογική τους δήλωση, επικαλούμενοι τα επιπλέον έσοδα που είχαν αποκτήσει από τις πιο πάνω δραστηριότητες και εφόσον αυτά αποδεικνύονται. 8) Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο, προκειμένου να φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων, απαιτείται να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται τα πραγματικά στοιχεία, όπως αναφέρονται παραπάνω, και επίσης να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται οι τυχόν δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, που αποτελούν ή όχι τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 17 και 18 του ΚΦΕ. 9) Σε όσες περιπτώσεις αποδεικνύεται ότι οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας προέρχεται από δωρεά, δανειοδότηση κλπ. πρέπει να καταβάλλονται οι αναλογούντες αντίστοιχοι φόροι, τέλη κλπ. και τα αντίστοιχα πρόστιμα ή προσαυξήσεις.. 11) Η οποιαδήποτε προσαύξηση της περιουσίας φορολογείται στη χρήση που διαπιστώνεται από τον έλεγχο ότι επήλθε η προσαύξηση αυτής. Ο φορολογούμενος δύναται να αποδείξει ότι ο χρόνος αυτός είναι διάφορος από αυτόν που διαπιστώθηκε από τον έλεγχο. 12) Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, διευκρινίζεται ότι οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας μπορεί να δηλωθεί από τον ίδιο το φορολογούμενο, χωρίς να απαιτούνται στοιχεία απόκτησης αυτής και το εισόδημα αυτό θεωρείται εισόδημα της παραγράφου 3 του άρθρου 48 του ΚΦΕ, από ελευθέρια επαγγέλματα, της χρήσης κατά την οποία δηλώνεται και φορολογείται σ' αυτό το οικονομικό έτος».
Επειδή όπως έχει κριθεί από το ΣτΕ 884/2016 τμ. Β' επταμελές, επί προδικαστικών αιτημάτων: (σκέψη 7): «... Εξάλλου, ... ο φορολογούμενος (τεκμαίρεται ότι) γνωρίζει ή οφείλει να γνωρίζει την αληθή αιτία ή την πηγή της εισαγωγής στην περιουσία του των μεγάλων ποσών που περιέχουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί του. Κατ' ακολουθίαν, μπορεί ευχερώς και υποχρεούται, κατ' αρχήν, να υποδείξει στη φορολογική αρχή την εν λόγω αιτία ή πηγή, σύμφωνα με τη διάταξη του άρ. 66 παρ. 1 περιπτ. α του ΚΦΕ και, ήδη, εκείνη του άρ. 14 παρ. 1 του ν. 4174/2013, δεδομένου, άλλωστε, ότι πρόκειται για μη ευαίσθητο ή, γενικότερα, μη χρήζον αυξημένης προστασίας προσωπικό δεδομένο, για την πρόσβαση στο οποίο, στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου και της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, το κράτος διαθέτει ευρύ περιθώριο εκτίμησης. ... Επομένως, οφείλει, κατ' αρχήν, να ανταποκριθεί στην κλήση της φορολογικής ελεγκτικής αρχής να της χορηγήσει τα αναγκαία και εύλογα, ενόψει των συνθηκών, πληροφοριακά στοιχεία διευκρίνισης και επαρκούς δικαιολόγησης της περιουσιακής του κατάστασης, η οποία προδήλως δεν ανταποκρίνεται σε εκείνη που προκύπτει από τα (μη απορριφθέντα από τη φορολογική αρχή) στοιχεία των δηλώσεών του φορολογίας εισοδήματος. Και ναι μεν μπορεί, κατ' εξαίρεση, να αντιταχθεί, εν όλω ή εν μέρει, στην εκπλήρωση της ανωτέρω υποχρέωσής του, επικαλούμενος κάποιο υπέρτερο δικαίωμά του, όπως, ιδίως, το δικαίωμα μη αυτοενοχοποίησής του ..., αλλά, πάντως, η άρνηση ή η παράλειψη του φορολογούμενου να παράσχει τις παραπάνω πληροφορίες ή η αδυναμία του να τεκμηριώσει επαρκώς τους ισχυρισμούς που προβάλλει προς δικαιολόγηση των επίμαχων ποσών στους τραπεζικούς λογαριασμούς του λαμβάνεται υπόψη κατά την εκτίμηση από τη φορολογική αρχή (και περαιτέρω, σε περίπτωση άσκησης ένδικης προσφυγής, από το διοικητικό δικαστήριο) των αποδείξεων σε βάρος του και επιτρέπεται να οδηγήσει στη συναγωγή συμπερασμάτων προς θεμελίωση της ύπαρξης παράβασης ανακρίβειας της δήλωσής του και αντίστοιχης φοροδιαφυγής,.»
(σκέψη 18): «... το βάρος απόδειξης των πραγματικών περιστατικών που στοιχειοθετούν την αποδιδόμενη σε ορισμένο πρόσωπο φορολογική παράβαση, η οποία επισύρει την επιβολή σε βάρος του των διαφυγόντων φόρων και συναφών κυρώσεων, φέρει, κατ' αρχήν, το κράτος, ήτοι η φορολογική Διοίκηση (πρβλ. ΣτΕ 4049/2014, 2442/2013, 886/2005 κ.ά.). Ωστόσο, τούτο δεν έχει την έννοια ότι η φορολογική αρχή υποχρεούται να τεκμηριώσει την παράβαση με αδιάσειστα στοιχεία, που αποδεικνύουν άμεσα και με πλήρη βεβαιότητα την τέλεσή της. Πράγματι, μια τέτοια απαίτηση θα επέβαλε στη Διοίκηση ένα υπέρμετρο και συχνά αδύνατο να επωμισθεί βάρος, ασύμβατο με την ανάγκη ανεύρεσης δίκαιης ισορροπίας μεταξύ, αφενός, των προαναφερόμενων θεμελιωδών αρχών (και των θεμελιωδών δικαιωμάτων που αντλούν από αυτές οι φορολογούμενοι) και, αφετέρου, του επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος της πάταξης της φοροδιαφυγής, που από τη φύση της είναι συνήθως δυσχερώς εντοπίσιμη. Συγκεκριμένα, η αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου της φοροδιαφυγής επιβάλλει να μην καθιστούν οι αρχές ή οι κανόνες που διέπουν το είδος και το βαθμό απόδειξης της ύπαρξής της αδύνατη ή υπερβολικά δυσχερή την εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας από τη Διοίκηση,. Τούτο δεν συνιστά αντιστροφή του βάρους απόδειξης, αλλά κανόνα που αφορά στη φύση και στον τρόπο εκτίμησης των αποδεικτικών στοιχείων,.».
Περαιτέρω, η διαπιστωθείσα προσαύξηση περιουσίας του φορολογουμένου, πρέπει να κρίνεται όχι μόνο με βάση συγκεκριμένο ύψος κατάθεσης, αλλά και από την συνεκτίμηση και άλλων παραγόντων, όπως το επάγγελμά του, το είδος των εισοδημάτων του, την περιοδικότητα των καταθέσεών του, το πλήθος των συνδικαιούχων εκάστου λογαριασμού κλπ, το δε τιθέμενο όριο καταθέσεων πάνω από το οποίο θα πρέπει να ζητείται από τον φορολογούμενο συγκεκριμένη αιτιολογία της κάθε μίας κατάθεσης πρέπει να είναι τέτοιο, που ο φορολογούμενος ουσιαστικά να μην υποχρεώνεται στα αδύνατα,
Επειδή όπως έχει κριθεί από το ΣτΕ ο κοινός νομοθέτης δεν εμποδίζεται, κατ' αρχήν, να θεσπίζει τρόπους τεκμαρτού προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης, οφείλει όμως και στην περίπτωση αυτή να αποβλέπει στη φορολόγηση πράγματι υφισταμένων, κατά τ' ανωτέρω, στοιχείων, καταστρώνοντας προς τούτο τεκμήρια αφ' ενός μεν συνάδοντα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, αφ' ετέρου δε μαχητά για το φορολογούμενο. Σύμφωνα δε με την κείμενη νομολογία, τα τεκμήρια αποτελούν συνταγματικώς ανεκτό τρόπο προσδιορισμού της πραγματικής φοροδοτικής ικανότητας του φορολογουμένου, δεδομένου ότι τόσο η βάση των τεκμηρίων (διάθεση του αναγκαίου για την πραγματοποίηση της δαπάνης εισοδήματος), όσο και τα συμπεράσματά τους (ύπαρξη αντίστοιχου εισοδήματος που διατέθηκε για τη δαπάνη), συνάδουν προς τα δεδομένα της κοινής πείρας και είναι μαχητά (ΣτΕ 2504/1991 επταμ, 2919/1999 επταμ, 1576/2002 επτ., 1340/2003, 1742/2013),
Επειδή στην προκείμενη περίπτωση η φορολογική Αρχή καταλόγισε προσαύξηση περιουσίας βάσει πρωτογενών πιστώσεων σε ατομικούς και κοινούς λογαριασμούς στους οποίους ο προσφεύγων συμμετέχει ως δικαιούχος ή συνδικαιούχος χωρίς να εξαιρέσει οποιοδήποτε ποσό πίστωσης,
Επειδή λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ του προσφεύγοντος, όπως προκύπτει από τα δηλωθέντα εισοδήματά του, την κείμενη νομολογία (ΣτΕ 884/2016), καθώς και τους κανόνες της λογικής και τα διδάγματα της κοινής πείρας, γίνεται δεκτό ότι ποσά ανωνύμων καταθέσεων μετρητών μέχρι 1.000€ ανά συνδικαιούχο, δεν αποτελούν την αληθή έννοια της προσαύξησης περιουσίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 48 § 3 του ν. 2238/1994 και του άρθρου 21§4 του ν. 4172/2013 και πρέπει να διαγραφούν. Ήτοι πρέπει να διαγραφούν από το οικονομικό έτος 2014, 46 πιστώσεις συνολικού ποσού 16.802,56€ και από το φορολογικό έτος 2014, 23 πιστώσεις συνολικού ποσού 4.394,85€, όπως αναλυτικά αναφέρονται στον πίνακα που ακολουθεί:
α/α αιτήματος
REC ID
Τράπεζα
Λογ/μός
Περιγραφή Κωδικού Συναλλαγής Τραπέζης
Αιτιολογία
Ημερ/νία κατάθεσης
Πρωτογενείς Πιστώσεις
Συνδικαι ούχοι
Αναλογούντα ποσά στον
2
11208
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
4/1/2013
600,00 €
1
600,00 €
7
11225
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
14/1/2013
600,00 €
1
600,00 €
12
11253
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
21/1/2013
0,83 €
1
0,83 €
13
11257
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
21/1/2013
38,00 €
1
38,00 €
15
11264
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
21/1/2013
981,17 €
1
981,17 €
27
11321
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
8/2/2013
800,00 €
1
800,00 €
31
11333
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
12/2/2013
500,00 €
1
500,00 €
41
11364
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/2/2013
1,37 €
1
1,37 €
42
11365
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/2/2013
1,63 €
1
1,63 €
43
11368
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/2/2013
45,37 €
1
45,37 €
44
11370
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/2/2013
153,63 €
1
153,63 €
51
11420
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
4/3/2013
500,00 €
1
500,00 €
53
11425
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
5/3/2013
800,00 €
1
800,00 €
68
11507
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
2/4/2013
1.000,00 €
1
1.000,00 €
73
11518
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
3/4/2013
55,75 €
1
55,75 €
74
11523
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
3/4/2013
944,25 €
1
944,25 €
100
11669
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
13/5/2013
3,38 €
1
3,38 €
101
11672
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
13/5/2013
8,82 €
1
8,82 €
103
11675
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
13/5/2013
96,62 €
1
96,62 €
104
11683
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
13/5/2013
891,18 €
1
891,18 €
112
11726
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
24/5/2013
950,00 €
1
950,00 €
113
11731
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
27/5/2013
650,00 €
1
650,00 €
118
11746
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
30/5/2013
4,28 €
1
4,28 €
119
11748
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
30/5/2013
35,72 €
1
35,72 €
133
11837
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
18/6/2013
990,00 €
1
990,00 €
135
11843
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
19/6/2013
0,70 €
1
0,70 €
136
11848
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
19/6/2013
981,30 €
1
981,30 €
166
12025
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
23/7/2013
300,00 €
1
300,00 €
169
12039
Πολλαπλή κατάθεση / ανά
................................. ΚΑ
25/7/2013
100,00 €
1
100,00 €
180
12123
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
9/8/2013
650,00 €
1
650,00 €
188
12161
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
20/8/2013
430,50 €
1
430,50 €
235
12489
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
23/10/2013
450,00 €
1
450,00 €
248
12564
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
0,46 €
1
0,46 €
249
12565
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
0,79 €
1
0,79 €
250
12569
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
64,92 €
1
64,92 €
251
12570
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
179,54 €
1
179,54 €
252
12572
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
346,21 €
1
346,21 €
253
12573
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
7/11/2013
360,08 €
1
360,08 €
262
12624
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
20/11/2013
5,19 €
1
5,19 €
263
12625
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
20/11/2013
344,81 €
1
344,81 €
266
12632
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
25/11/2013
0,19 €
1
0,19 €
267
12634
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ
25/11/2013
64,57 €
1
64,57 €
268
12635
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
25/11/2013
173,69 €
1
173,69 €
269
12636
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
25/11/2013
294,61 €
1
294,61 €
287
12762
ΚΑΤΑΘΕΣΗ
18/12/2013
1.000,00 €
1
1.000,00 €
291
12847
Πολλαπλή κατάθεση / ανά
................................. ΚΑ
31/12/2013
403,00 €
1
403,00 €
Σύνολο 2013
16.802,56 €
16.802,56 €
4
12874
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
15/1/2014
0,03 €
1
0,03 €
5
12875
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
15/1/2014
0,08 €
1
0,08 €
6
12877
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ
15/1/2014
7,04 €
1
7,04 €
7
12878
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ
15/1/2014
22,79 €
1
22,79 €
8
12879
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
15/1/2014
345,06 €
1
345,06 €
12
12890
ΚΑΤΑΘΕΣΗ
22/1/2014
27,74 €
1
27,74 €
13
12891
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/1/2014
172,26 €
1
172,26 €
61
13187
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
31/3/2014
0,18 €
1
0,18 €
62
13191
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
31/3/2014
7,19 €
1
7,19 €
63
13192
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ
31/3/2014
22,79 €
1
22,79 €
64
13194
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
31/3/2014
349,84 €
1
349,84 €
79
13271
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
14/4/2014
700,00 €
1
700,00 €
101
13473
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ
22/5/2014
22,79 €
1
22,79 €
102
13474
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/5/2014
32,97 €
1
32,97 €
103
13475
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
22/5/2014
134,09 €
1
134,09 €
137
13698
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
15/7/2014
146,50 €
1
146,50 €
138
13705
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
15/7/2014
353,50 €
1
353,50 €
145
13740
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
21/7/2014
650,00 €
1
650,00 €
152
13783
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
28/7/2014
6,25 €
1
6,25 €
153
13786
ΕΙΣΠΡΑΞΗ
28/7/2014
193,75 €
1
193,75 €
160
13839
ΚΑΤΑΘΕΣΗ
4/8/2014
600,00 €
1
600,00 €
179
14002
Κατάθεση/ανάληψη σε λογ
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμ
8/9/2014
300,00 €
1
300,00 €
187
14070
Πολλαπλή κατάθεση / ανά
................................. ΚΑ
ΤΑ2Θ5/39/Σ2Η01Σ43
300,00 €
1
300,00 €
Σύνολο 2014
4.394,85 €
4.394,85 €
και συγκεντρωτικά ανά λογαριασμό κατάθεσης, ως ακολούθως:
Έτος
Τράπεζα
Τραπεζικός Λογαριασμός
Πρωτογενείς πιστώσεις που καταλογίστηκαν
Πρωτογενείς πιστώσεις που Διαγράφονται κάτω των 1.000€
Διαφορά
πλήθος
Συνολ. Ποσό
πλήθος
Συνολ. Ποσό
πλήθος
Συνολ. Ποσό
2013
6
1.355,00€
6
1.355,00€
2013
8
2.785,00€
8
2.785,00€
2013
7
2.954,00€
7
2.954,00€
2013
4
6.192,00€
4
6.192,00€
2013
3
691,81€
3
691,81€
2013
5
784,37€
5
784,37€
2013
4
358,88€
4
358,88€
2013
2
1.200,00€
1
1.000,00€
1
200,00€
2013
12
6.873,50€
12
6.873,50€
2013 Άθροισμα
51
23.194,56€
46
16.802,56€
5
6.392,00€
2014
4
1.039,05€
4
1.039,05€
2014
3
346,50€
3
346,50€
2014
13
1.298,35€
13
1.298,35€
2014
1
172,26€
1
172,26€
2014
2
627,74€
2
627,74€
2014
2
3.302,00€
2
3.302,00€
2014
4
1.950,00€
4
1.950,00€
2014 Άθροισμα
29
8.735,90€
23
4.394,85€
6
4.341,05€
Επειδή περαιτέρω, οι λοιπές πιστώσεις που παρουσιάζονται στον προηγούμενο πίνακα ως διαφορά, αφορούν ονομαστικές πιστώσεις, για τις οποίες ο προσφεύγων δεν προσκόμισε οποιοδήποτε στοιχείο προκειμένου να δικαιολογήσει την πηγή ή την αιτία προέλευσης αυτών και ότι έχουν φορολογηθεί ή απαλλαχθεί του φόρου, ούτε από τα στοιχεία του φακέλου αποδείχθηκε ότι αφορούν εισόδημα γνωστής πηγής ή αιτίας, κρίνονται ως μη αιτιολογημένες, ήτοι οι πιστώσεις:
α/α αιτήματος
REC ID
Τράπεζα
Λογ/μός
Περιγραφή Κωδικού Συναλλαγής Τραπέζης
Αιτιολογία
Ημερ/νία κατάθεσης
Πρωτογενείς Πιστώσεις
Συνδικαι ούχοι
Ποσά Προσαύξησης Περιουσίας
10
11244
ΚΑΤΑΘΕΣΗ
17/1/2013
200,00 €
1
200,00 €
46
11372
Αμεση μεταφορά μέσω εναλλακτικ
22/2/2013
1.162,00 €
1
1.162,00 €
64
11483
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμό
28/3/2013
1.000,00 €
1
1.000,00 €
72
11511
Αμεση μεταφορά μέσω εναλλακτικ
2/4/2013
3.000,00 €
1
3.000,00 €
174
12078
Αμεση μεταφορά μεταξύ λογαριασ
1/8/2013
1.030,00 €
1
1.030,00 €
Σύνολο 2013
6.392,00 €
6.392,00 €
30
12977
Αμεση μεταφορά μεταξύ λογαριασ
13/2/2014
300,00 €
1
300,00 €
31
12978
Αμεση μεταφορά μεταξύ λογαριασ
13/2/2014
350,00 €
1
350,00 €
38
13031
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμό
25/2/2014
223,00 €
1
223,00 €
39
13034
Κατάθεση/ανάληψη σε λογαριασμό
26/2/2014
166,05 €
1
166,05 €
201
14200
ΣΥΜΨΗΦ/ΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ
20/10/2014
350,00 €
1
350,00 €
240
14525
ΚΑΤΑΘΕΣΗ
18/12/2014
2.952,00 €
1
2.952,00 €
Σύνολο 2014
4.341,05 €
4.341,05 €
Επειδή, για τις πιστώσεις που αφορούν αποκρυβέντα εισοδήματα από ενοίκια, δεδομένου ότι με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή δεν προβάλλονται λόγοι αμφισβήτησής τους, οι διαπιστώσεις του ελέγχου, όπως αυτές καταγράφονται στην από 30/12/2019 έκθεση ελέγχου της ΔΟΥ Α' Πειραιά επί της οποίας εδράζονται οι προσβαλλόμενες πράξεις, κρίνονται βάσιμες, αποδεκτές και πλήρως αιτιολογημένες,
Κατόπιν αυτών,
Αποφασίζουμε
Την μερική αποδοχή της από 13/02/2020 και με αριθμό πρωτ ενδικοφανούς προσφυγής του του , με ΑΦΜ:, κατοίκου , οδός αρ , τ.κ , και την τροποποίηση των υπ' αριθμ /2019, /2019 Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος οικονομικού έτους 2014 και φορολογικού έτους 2014 αντίστοιχα, που εξέδωσε ο προϊστάμενος της ΔΟΥ Α' Πειραιά.
Α. Συγκεντρωτικά ανά λογαριασμό κατάθεσης των Πιστώσεων για τις οποίες δε συντρέχει η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 48§3 του ν.2238/1994 και του άρθρου 21§4 του ν. 4172/2013:
Έτος
Τράπεζα
Τραπεζικός Λογαριασμός
Πρωτογενείς πιστώσεις που καταλογίστηκαν
Πρωτογενείς πιστώσεις που Διαγράφονται
Διαφορά
πλήθος
Συνολ. Ποσό
πλήθος
Συνολ. Ποσό
πλήθος
Συνολ. Ποσό
2013
6
1.355,00€
6
1.355,00€
2013
8
2.785,00€
8
2.785,00€
2013
7
2.954,00€
7
2.954,00€
2013
4
6.192,00€
4
6.192,00€
2013
3
691,81€
3
691,81€
2013
5
784,37€
5
784,37€
2013
4
358,88€
4
358,88€
2013
2
1.200,00€
1
1.000,00€
1
200,00€
2013
12
6.873,50€
12
6.873,50€
2013
233
180.153,35€
233
180.153,35€
2013 Άθροισμα
284
203.347,91€
279
196.955,91€
5
6.392,00€
2014
4
1.039,05€
4
1.039,05€
2014
3
346,50€
3
346,50€
2014
13
1.298,35€
13
1.298,35€
2014
1
172,26€
1
172,26€
2014
2
627,74€
2
627,74€
2014
2
3.302,00€
2
3.302,00€
2014
4
1.950,00€
4
1.950,00€
2014
205
234.484,13€
205
234.484,13€
2014 Άθροισμα
234
243.220,03€
228
238.878,98€
6
4.341,05€
Β. Προσαύξηση Περιουσίας με βάση την παρούσα απόφαση
Οι πιστώσεις που αναφέρονται στη σελίδα 9 της παρούσας και ανέρχονται συνολικά για το οικονομικό έτος 2014 στο ποσό των 6.392,00€ και για το φορολογικό έτος 2014 στο ποσό των 4.341,05€.
Γ. Οριστική φορολογική υποχρέωση με βάση την παρούσα απόφαση
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Βάσει ΔΗΛΩΣΗΣ
Βάσει ΕΛΕΓΧΟΥ
Βάσει ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Α-Β. Από Ακίνητα
600,00€
13.482,61€
2.400,00€
13.482,61€
2.400,00€
13.482,61€
Γ. Από Κινητές Αξίες
Δ. Από Εμπορικές Επιχειρήσεις
Ε. Από Γεωργικές Επιχειρήσεις
ΣΤ. Από Μισθωτές Υπηρεσίες
Ζ. Από Ελευθέρια Επαγγέλματα
Από Εισόδημα Αλλοδαπής
Από Εισόδημα άρθρου 48 § 3 ν. 2238/94
188.398,31€
6.392,00€
Συνολικό εισόδημα
600,00€
13.482,61€
190.798,31€
13.482,61€
8.792,00€
13.482,61€
Αρνητικά στοιχεία εισοδήματος που συμψηφίζονται
Υπόλοιπο
600,00€
13.482,61€
190.798,31€
13.482,61€
8.792,00€
13.482,61€
Διαφορά τεκμαρτής δαπάνης που προστίθεται
Άθροισμα
600,00€
13.482,61€
190.798,31€
13.482,61€
8.792,00€
13.482,61€
Εκπτώσεις Δαπανών άρθρου 8 ν. 2239/1994
Φορολογητέο εισόδημα
600,00€
13.482,61€
190.798,31€
13.482,61€
8.792,00€
13.482,61€
Απαλλασσόμενα του φόρου ποσά
0,18€
0,04€
0,18€
0,04€
0,18€
0,04€
Φόρος απαλλασσόμενων ποσών
Συνολικό Εισόδημα
600,18€
13.482,65€
190.798,49€
13.482,65€
8.792,18€
13.482,65€
Τεκμαρτό Εισόδημα
11.405,00€
2.500,00€
11.405,00€
2.500,00€
11.405,00€
2.500,00€
Εισόδημα Επιβολής Εισφοράς Αλληλ.
11.405,00€
13.482,65€
190.798,49€
13.482,65€
11.405,00€
13.482,65€
Συντελεστής Εισφοράς
1,0%
4,0%
1,0%
1,0%
Οριστική Φορολογική Υποχρέωση φόρου εισοδήματος & εισφοράς αλληλεγγύης οικ. έτους 2014
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΔΗΛΩΣΗΣ
ΕΛΕΓΧΟΥ
ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Οριστική Φορολ. Υποχρέωση
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Φορολογητέο Εισόδημα
600,00€
13.482,61€
190.798,31€
13.482,61€
8.792,00€
13.482,61€
8.192,00€
Φόρος Κλίμακας
60,00€
1.689,26€
58.911,44€
1.689,26€
1.901,92€
1.689,26€
1.841,92€
Μειώσεις από το φόρο
Φόρος που αναλογεί
60,00€
1.689,26€
58.911,44€
1.689,26€
1.901,92€
1.689,26€
1.841,92€
Συμπληρωματικός φόρος
18,00€
416,99€
72,00€
416,99€
72,00€
416,99€
54,00€
Επιβάρυνση Αποδείξεων
Κύριος &Συμπλ.Φόρος εισ.
78,00€
2.106,25€
58.983,44€
2.106,25€
1.973,92€
2.106,25€
1.895,92€
Μείον: Παρακρ-Προκαταβ.
39,60€
461,98€
39,60€
461,98€
39,60€
461,98€
Υπόλοιπο Κύριου Φόρου
38,40€
1.644,27€
58.943,84€
1.644,27€
1.934,32€
1.644,27€
1.895,92€
Τέλη χαρτ/μου
18,00€
416,99€
72,00€
416,99€
72,00€
416,99€
54,00€
Εισφορά ΟΓΑ στο χαρτ/μο
3,60€
83,40€
14,40€
83,40€
14,40€
83,40€
10,80€
Πλέον: Εισφορά ΕΛΓΑ
Πλέον: Προκατ/λή επομ.έτους
42,90€
1.158,44€
42,90€
1.158,44€
42,90€
1.158,44€
Σ ύ ν ο λ ο
102,90€
3.303,10€
59.073,14€
3.303,10€
2.063,62€
3.303,10€
1.960,72€
Ποσό Εισφοράς Αλληλεγγ.
134,83€
7.631,94€
134,83€
134,83€
Μείον: Εισφορά παρακρατ.
Πλέον: τέλος επιτηδεύματος
Σύνολο Εισφοράς & Τέλ.Επιτ
134,83€
7.631,94€
134,83€
134,83€
Πλέον ή Μείον: Συμψηφισμοί
Σύνολο για πρόστιμο
2.204,66€
61.174,90€
4.165,38€
Σ ύ ν ο λ ο
3.540,83€
70.143,01€
5.501,55€
1.960,72€
Πρόσθετος φόρος ανακρίβειας/
μη υποβολής 120%
Πρόστιμο ανακρίβειας/μη υποβ.
29.485,12€
980,36€
980,36€
αρθ.58 ν.4174/13 50% - 50%
Τόκοι εκπρ.κατ.αρ.53 ν.4174/13
30.994,76€
1.030,55€
1.030,55€
72 μήνες x 0,73% 52,56%
Γ ε ν ι κ ό Σ ύ ν ο λ ο
3.540,83€
130.622,89€
7.512,46€
3.971,63€
Φορολογητέα εισοδήματα Φορολογικού Έτους 2014
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Βάσει ΔΗΛΩΣΗΣ
Βάσει ΕΛΕΓΧΟΥ
Βάσει ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ακίνητη Περιουσία
2.063,21€
12.516,78€
2.063,21€
12.516,78€
2.063,21€
12.516,78€
Τόκοι
0,47€
2,20€
0,47€
2,20€
0,47€
2,20€
Μερίσματα
Δικαιώματα
Ατομική Επιχειρηματική Δραστηριότητα
-73.937,97€
-73.937,97€
-73.937,97€
Εισόδημα του άρθρου 21 § 4 ν.4172/13
172.962,76€
4.341,05€
Αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα
Μισθωτή εργασία - Συντάξεις
Υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου
Ναυτικό Εισόδημα
α) Αξιωματικών εμπορικού ναυτικού:
β) Κατώτερου πληρώματος:
Συνολικό Εισόδημα
2.063,68€
12.518,98€
175.026,44€
12.518,98€
6.404,73€
12.518,98€
Αρνητικά στοιχεία εισοδήματος που συμψηφίζονται
Υπόλοιπο
2.063,68€
12.518,98€
175.026,44€
12.518,98€
6.404,73€
12.518,98€
Προστιθέμενη διαφορά δαπανών
122,94€
122,94€
Εκπτώσεις εισοδήματος
Φορολογητέο Εισόδημα
2.186,62€
12.518,98€
175.149,38€
12.518,98€
6.404,73€
12.518,98€
Απαλλασσόμενα επιχειρημ. Δραστηριότητας
Αυτοτελή φορολογηθ.ποσά και φόρος αυτών
Συνολικό Εισόδημα
2.186,62€
12.518,98€
175.149,38€
12.518,98€
6.404,73€
12.518,98€
Τεκμαρτό Εισόδημα
11.805,00€
2.900,00€
11.805,00€
2.900,00€
11.805,00€
2.900,00€
Εισόδημα επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλ.
11.805,00€
12.518,98€
175.149,38€
12.518,98€
11.805,00€
12.518,98€
Συντελεστής Εισφοράς
1,0%
4,0%
1,0%
1,0%
Οριστική Φορολογική Υποχρέωση φόρου εισοδήματος & εισφ. αλληλεγγύης φορ. έτους 2014
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΔΗΛΩΣΗΣ
ΕΛΕΓΧΟΥ
ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Οριστική Φορολ. Υποχρέωση
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Ατομικό και τέκνων
της Συζύγου
Φορολογητέο Εισόδημα
2.186,62€
12.518,98€
175.149,38€
12.518,98€
6.404,73€
12.518,98€
4.218,11€
Φόρος Κλίμακας
258,83€
1.490,87€
57.166,13€
1.490,87€
1.659,57€
1.490,87€
1.400,74€
Μειώσεις από το φόρο
Πλέον:Επιβάρυνση Αποδείξεων
Φόρος που αναλογεί
258,83€
1.490,87€
57.166,13€
1.490,87€
1.659,57€
1.490,87€
1.400,74€
Μείον: Παρακρ-Προκαταβ.
170,41€
1.158,75€
170,41€
1.158,75€
170,41€
1.158,75€
Υπόλοιπο Κύριου Φόρου
88,42€
332,12€
56.995,72€
332,12€
1.489,16€
332,12€
1.400,74€
Τέλη χαρτ/μου
65,15€
395,27€
65,15€
395,27€
65,15€
395,27€
Εισφορά ΟΓΑ στο χαρτ/μο
13,03€
79,05€
13,03€
79,05€
13,03€
79,05€
Πλέον: Προκαταβ.Επομ.έτους
Σ ύ ν ο λ ο
166,60€
806,44€
57.073,90€
806,44€
1.567,34€
806,44€
1.400,74€
Ποσό Εισφοράς Αλληλεγγ.
125,19€
7.005,97€
125,19€
125,19€
Μείον: Εισφορά παρακρατηθ.
Πλέον: Τέλος Επιτηδ/ματος κλπ
325,00€
325,00€
325,00€
Σύνολο Εισφοράς & Τέλ.Επιτ
325,00€
125,19€
7.330,97€
125,19€
325,00€
125,19€
Πλέον ή Μείον: Συμψηφισμοί
Σ ύ ν ο λ ο
1.423,23€
65.336,50€
2.823,97€
1.400,74€
Πρόσθετος φόρος ανακρίβειας/
μη υποβολής 120%
Πρόστιμο ανακρίβειας/μη υποβ.
28.453,65€
700,37€
700,37€
αρθ.58 ν.4174/13 50% - 50%
Γ ε ν ι κ ό Σ ύ ν ο λ ο
1.423,23€
93.790,15€
3.524,34€
2.101,11€
Δ. Σύνολο Οριστικής φορολογικής υποχρέωσης με βάση την παρούσα απόφαση
α/α
Αριθμός - Ημερ/νία πράξης
Οριστική Πράξη
Έτος
Διαφορά Φορολογητέας βάσης
Διαφορά φόρων - τελών
Πρόστιμο άρθ. 58 ΚΦΔ
Πρόστιμο άρθ. 53 ΚΦΔ
Εισφορά αλληλεγγύης
Οριστική Φορολογική Υποχρέωση
1
- 30/12/19
Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος
2013
8.192,00€
1.960,72€
980,36€
1.030,55€
3.971,63€
2
- 30/12/19
Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος
2014
4.218,11€
1.400,74€
700,37€
2.101,11€
Σ ύ ν ο λ α
12.410,11€
3.361,46€
1.680,73€
1.030,55€
0,00€
6.072,74€
Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο.
ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Ο προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης
ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ακριβές Αντίγραφο
Η Υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης
Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.